תפריט נגישות

מהתקשורת

בימים אלו נערכות החזרות האחרונות להצגה בה משתתפים 10 ניצולי שואה ו-10 תלמידי תיכון רוטברג .ההצגה הינה תוצר של תהליך עבודה בן שנה שנעשה באמצעים מתחום טיפול ביצירה, הבעה אמנותית ודרמה-תרפיה ואשר הפגיש מבוגרים וצעירים- ניצולי שואה המספרים לצעירים את סיפור הישרדותם ותקומתם.

בהצגה עולים על הבמה סיפורי הניצולים המגולמים ע"י בני הנוער. במפגשים הקבוצתיים נוצרה אווירה משפחתית שנתנה למבוגרים תחושת ביטחון, ולצעירים הכרה בחשיבות היותם בתפקיד "נושאי-לפיד". הפעילות התקיימה הודות לשיתוף פעולה בין אשל- האגודה לתכנון ופיתוח שירותים למען הזקן, מינהל גיל הזהב ,עמותת א.ל.ה ותיכון רוטברג.

בימוי ניהול התוכנית וההפקה ע"י עירית ועזרא דגן. עירית דגן מרפאה בהבעה ויצירה, M.A בדרמה תרפיה, שחקנית, מורה למשחק ובמאית תיאטרון. עזרא דגן שחקן התיאטרון הקאמרי, במאי ומורה למשחק. במהלך השבוע השלישי של חודש ספטמבר תועלינה 5 הצגות, מהן 3 בפני תלמידי תיכון רוטברג ושתי הצגות בפני ניצולי שואה תושבי העיר, בני משפחות השחקנים, תושבים ומוזמנים רבים.

פעילות זו הינה נדבך נוסף בקשר המיוחד עם ניצולי השואה שהחל להירקם לפני 6 שנים עם הקמת מועדון פיס לגיל הזהב בניהולה של מיקי הורביץ. במסגרת הפעילות הייחודית והליווי של ניצולי השואה, הוצאנו לאור לפני כשנתיים את הספר "בדמייך חיי" בו גם תלמידי תיכון רוטברג השתתפו בראיונות של 125 ניצולי שואה , שחלקם לא דיברו ולא חשפו את סיפורם עד אז והרגישו שזו בבחינת הזדמנות אחרונה בה יוכלו לספר את סיפורם, להנציח לדורות הבאים ולשמר את זיכרון יקיריהם.

לפני כשנה עם הקמתו של מינהל גיל הזהב ברמת השרון בראשותה של לאה אורן ,נפתח מועדון "קפה אירופה". גם הפעם ניתן דגש לחשיבות הקשר הבין דורי וחניכי תנועת הצופים הפכו להיות חלק מהפעילות המתקיימת אחת לשבוע.
במפגשים מוגשים קפה ושטרודל, מוסיקה וריקודים-המזכירים "טעם של פעם" מאפשרים לניצולי השואה לחבור לעברם ,למשפחתם, לשורשים שלהם בתקופה שלפני השואה-לניחוח של הבית שהיה להם.

לוקל - רמת השרון

יצירת קשר

תיאטרון עדות

עקבו אחרינו

ועידת התביעות
EVZ Foundation